Hírek

Ezen az oldalon, néha fontos információkat jelenítünk meg.

Áldás, Békesség!

Örömmel tájékoztatom gyülekezetünk tagjait, hogy a mai napon sikerült elégetnünk a négy éve felhalmozódott szemetet a temetőben. Ezúton mondok köszönetet azoknak akik ebben az izzasztó munkában részt vettek. Valószínű, hogy ez volt az utolsó égetési lehetőségünk, mert a kerti hulladék égetését törvénnyel betiltják.

Ismételten kérek mindenkit, hogy a temetői hulladékot szelektálva helyezzék el, külön az üveg és műanyag hulladékot és külön a koszorút és növényi hulladékot. Amennyire lehetőség van rá a bomló növényi hulladékot is különítsék el a koszorúktól.

2021.05.11. A gyülekezet gondnoka.

Nagypénteki Passió a ceglédberceli református templomban

A Ceglédberceli Református Gyülekezet szervezésében április 19-én Nagypénteki Passión vehettünk részt. A gyülekezeti alkalmon Jézus Krisztus szenvedéstörténetének és megfeszíttetésének ószövetségi próféciáit  és a beteljesedés  újszövetségi leírásait olvasták fel híveink, és dicséreteket, valamint zsoltárokat énekeltek.

2019.04.19.

Ma, elkezdtük az imatermi vizesblokk kialakítását.

2019.01.08.

« A 15 »

Reményeink szerint jövő hét vasárnap, már használatba vehető a helyiség.

Elkészült a 2019.-évi naptárunk. Letölthető és kinyomtatható. Kétoldalas nyomtatásra is alkalmas, így fűzhető is.

2018. Adventi hírlevél

Rövid beszámoló az idei gyülekezeti kirándulásról

(Debrecen-Ottomány 2018. október 13.)

Az Albertirsa-Ceglédberceli Református Társegyházközség gyülekezeteinek (Albertirsa és Ceglédbercel) tagjai október 13-án kiránduláson vettek részt. Úti célunk volt az 1538-ban alapított Debreceni Református Kollégium és a Debrecentől mintegy 60 kilométerre fekvő határon túli (Románia, Partium) Ottomány község református egyházközségének meglátogatása.

A kiránduláson presbitereink, egyháztagjaink vettek részt, mintegy 27 fővel. A program szorossága miatt kora reggel fél 7-kor indultunk bérelt busszal az albertirsai gyülekezeti ház elől, és Ceglédbercelen több helyen megálltunk, hogy felszállhassanak az ottani egyháztagok is. Debrecen – a “kálvinista Róma” – Albertirsától 170-180 kilométerre fekszik, mégis a hosszúnak tűnő utazás megérte a fáradtságot, hiszen láthattuk a csodálatosan felújított belvárost, és református intézményeit. Debrecenbe érkezésünk után a csoport először a híres Nagytemplomot látogatta meg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A Nagytemplom látogatói útvonalai:

Nagy örömünkre szolgált, hogy az utóbbi években a nagyközönség már nem csak a Nagytemplom belső terébe juthat be, hanem annak első emeleti részében található kiállítási részeket is megtekintheti, és lehetőség van a tornyokba is feljutni, a külön erre a célra  épített nyilvános lift segítségével. A két torony közötti Panorámajárdáról láttuk Debrecen főutcáját, a Piac-utcát, és egészen a város déli határáig is elláthattunk, északra a horizonton a Nagyerdő építményei (Klinikák, szállodák, víztorony) tűntek fel. A Nagytemplom látogatása után csoportunk elsétált az aktív éveiben bronzöntőként tevékenykedő Szép Ferenc  ceglédberceli gondnokunk öntötte  Szabó Lőrinc-szoborhoz.

(http://debrecen.varosom.hu/latnivalok/szobrok/Szabo-Lorinc-szobor-1.html)

Kiránduló csoportunk a továbbiakban kettévált, nagyobbik része a Déry Múzeumban kiállított Munkácsy Mihály Krisztus-trilógiájának megtekintésére indult. Kisebbik része a Református Kollégium egyháztörténeti- és iskolatörténeti kiállítását, valamint a Nagykönyvtár ’90-es években felújított dísztermeit látogatta meg.

A Kollégium történetéről:

A kiállítások megtekintését követően gyülekezetünk a kollégiumi menzán fogyasztotta el ebédjét és rövid pihenőt tartottunk, melyet Dr. Győri Jánosnak, a református gimnázium magyar tanárának rögtönzött nyílt téren folytatott kollégiumot ismertető előadása színesített.

Ezt követően indultunk második úti célunk felé, Ottományba, a magyar-román határtól 15-20 kilométerre fekvő színmagyar faluba, azon célból, hogy a helyi református templom fűtésrendszerét megtekintsük. A községbe hozzávetőlegesen egy órányi út után érkeztünk, a határátkelés zökkenőmentesen zajlott. A református templomnál Darabont Tibor nagytiszteletű úr várt minket, ismertette az egyházközség rövid történetét és helyzetét, fejlődését, és lényegre törő tömör beszéde után a számunkra érdekesnek és fontosnak tartott templomfűtés bemutatására tért át. Ugyanis társgyülekezetünk albertirsai templomában hatékony és gazdaságos templomfűtési rendszer telepítését vettük tervbe.  Az ottani tapasztalatokat is figyelembe véve, azóta próbaképpen egy pad fűtése megvalósult egyik régi egyháztagunk szíves adományából. Tervünkben van az, hogy részben egyházi költségvetésből, részben adományokból további öt pad fűtését és infrasugárzós fűtést a templomunk egy részében megvalósítjuk.

Ottományban régi  egyháztagunk, Szentjóbi Szabó Andor rövid megemlékezést tartott és koszorút helyezett el  felmenője, a településen született és gyermekkorában nevelkedett  Szentjóbi Szabó László költő (1767-1795) tiszteletére a templom bejárata mellett kifüggesztett emléktáblánál .  A rövid megemlékezés után meglátogattuk a jól elrendezett gyülekezeti házat, rövid eszmecsere után ,  frissítőt magunkhoz véve indultunk vissza Albertirsása és Ceglédbercelre.

Mintegy három órás út után érkeztünk haza, élményekben gazdagon, hiszen látogatást tettünk a “kálvinista Rómában”, megismerkedhettünk a nagy múltú debreceni Református Kollégiummal, és egy határon túli magyar református gyülekezet életével, hétköznapjaival, nehézségeivel.

Reménnyel és hittel telve tervezzük következő gyülekezeti kirándulásunkat, tervezzük református intézmények, mint például Sárospatak Református Kollégiumának meglátogatását.

Összefoglaló videó a kirándulásról

Orientation: 1
« A 267 »

2018.11.02. (Uherkovich László)

Információk a gyülekezet életéről.